30 Nisan 2012 Pazartesi

Bilgisayar Destekli Yazılım Örnekleri


PROBLEM ÇÖZME

http://okulweb.meb.gov.tr/54/01/569756/flash/oyun/basittoplama.swf

HEDEFE UYGUNLUK: Hedefi basit toplama işlemi yapmaktır. İlköğretim 1. Sınıf öğrencilerine hem eğlenerek hem oynayarak öğretmek amaçlanır.
KULLANICIYA UYGUNLUK: 1. Sınıf çocuğunun oynayabileceği düzeyde rakamları tanıması ve işlem yapabilmesi için basit düzeyde ve uygundur.
İÇERİK: Rakamlar ve doğru veya yanlış yaptığını gösteren sesler oluşturur.
MOTİVASYON: Yanlış yapıldığı zaman çocuğu uyaran sesler çıkar ve doğruyu bulması için uyarılır ama doğruyu bulabilmek için ipuçları yoktur. Bu da çocuğu zamanla oyundan bıkmasına neden olur.
ETKİLEŞİM: Oyunda çocuk sadece rakamlara tıklayarak etkileşimde bulunur. Bu yüzden oyunla etkileşimi zayıf olur çocuğun. Çok durgun bir oyundur.
GERİ BİLDİRİM: Oyun bittiği zaman ekranda rakamların arkasında hayvanların resmi çıkmaktadır ve resmin üstüne tıklandığı zaman o hayvan hakkında bilgi ve tanıtıcı yazılar çıkmaktadır. Bu yüzden çocuğa geri bildirimi olumludur.
KONTROL: Oyunun hızı ve süresini çocuk kendisi belirlediği için kontrol etmesi çok kolay bir oyundur.

EĞİTSEL OYUN

http://okulweb.meb.gov.tr/54/01/569756/flash/oyun/parki-boya.swf

HEDEFE UYGUNLUK:  Oyunda renkleri rastgele seçen çocuğa hiçbir uyarı yapılmamaktadır. Bu da renklerin öğretilmesi hedefine uygun değildir. Her ne kadar renklerin öğretilmesi adı altında başlayan oyunda hiçbir öğrenme olmamaktadır.
KULLANICIYA UYGUNLUK: Oyunda yaş arlığı 1-8 olarak belirlenmiştir ama 5 yaşın üstündeki çocukların bu oyuna ilgisi olmaz çünkü çok basit bir oyundur.1-3 yaş aralığında ki çocuklar içinde uygun değildir çünkü o yaştaki çocukların bilgisayar kullanması zayıftır. Bu yüzden kullanıcıların çoğuna uygun değildir.
İÇERİK: Üzerinde renklerin belirtildiği kalemlerle parkta oynayan çocukları ve çevreyi renklendirmek içeriği oluşturur.
MOTİVASYON: Herhangi bir seslendirme veya uyarılar olmadığı için çocuğun ilgisini çekmez. Bu da motivasyonunu düşürür. Oyunu oynamak istemez.
ETKİLEŞİM: Oyunda çocuk sadece kalemlerin herhangi birine tıklayarak oyunu oynamaya çalışır. Çocuğun ilgisini çekecek uyaranlar olmadığı için etkileşimi düşüktür.
GERİ BİLDİRİM: Doğru veya yanlış yapıldığında herhangi bir uyarı gelmediği için geri bildirim zayıftır. Çocuk oyunun başladığını ve bittiğini anlayamaz.
KONTROL: Çocuk oyunu kendisi yönlendirir. İstediğinde yeniden başlatabilir.

SİMÜLASYON UYGULAMASI

 
[MADDENİN HALLERİ]

HEDEFE UYGUNLUK: Simülasyon uygulamasında öğrenciye  maddenin hallerini öğretilmesi amaçlanmıştır. Öğrenci maddenin hallerini ekranda uygulamalı olarak görsel bir şekilde öğrenir.
KULLANICIYA UYGUNLUK: İlköğretim düzeyindeki öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersinde kullanabilecekleri bir uygulamadır. Kullanıcıya uygundur çünkü öğrenci sıcaklığı artırıp azalttığı zaman moleküller birbirinden ayrılıp birleşerek yani görsel olarak zihinde daha kalıcı olması sağlanmıştır.
İÇERİK: İçerisinde su moleküllerinin bulunduğu bir kaba sıcaklık artışı ve düşürülmesi oyunun içeriğini oluşturur.
MOTİVASYON: Bu uygulama öğretici olduğu için motivasyon üzerinde bir etki oluşturmaz. Çünkü eğiticidir.
ETKİLEŞİM: Öğrenci, sıcaklığı artırıp yükselten butona basarak dersi öğrenmeye çalışır.
GERİ BİLDİRİM: Herhangi bir geri bildirim olup olmadığı öğrenciye bağlıdır. Bu uygulamada öğrenip öğrenmediği o ana bağlı değildir. İleriki konularla pekiştirmesiyle öğrenip öğrenmediği anlaşılır.
KONTROL: Öğrenci hangi maddenin durumunu öğrenmek istiyorsa bu uygulamadan kendisi seçer. Kontrol öğrencidedir.

Ayşenur Topaloğu ve Müzeyyen Çelebi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder