PROBLEM ÇÖZME
http://okulweb.meb.gov.tr/54/01/569756/flash/oyun/basittoplama.swf
HEDEFE
UYGUNLUK: Hedefi basit toplama işlemi
yapmaktır. İlköğretim 1. Sınıf öğrencilerine hem eğlenerek hem oynayarak
öğretmek amaçlanır.
KULLANICIYA
UYGUNLUK: 1. Sınıf çocuğunun
oynayabileceği düzeyde rakamları tanıması ve işlem yapabilmesi için basit
düzeyde ve uygundur.
İÇERİK:
Rakamlar ve doğru veya yanlış yaptığını gösteren sesler oluşturur.
MOTİVASYON: Yanlış yapıldığı
zaman çocuğu uyaran sesler çıkar ve doğruyu bulması için uyarılır ama doğruyu
bulabilmek için ipuçları yoktur. Bu da çocuğu zamanla oyundan bıkmasına neden
olur.
ETKİLEŞİM:
Oyunda çocuk sadece rakamlara tıklayarak etkileşimde bulunur. Bu yüzden oyunla
etkileşimi zayıf olur çocuğun. Çok durgun bir oyundur.
GERİ
BİLDİRİM: Oyun bittiği zaman ekranda
rakamların arkasında hayvanların resmi çıkmaktadır ve resmin üstüne tıklandığı
zaman o hayvan hakkında bilgi ve tanıtıcı yazılar çıkmaktadır. Bu yüzden çocuğa
geri bildirimi olumludur.
KONTROL:
Oyunun hızı ve süresini çocuk kendisi belirlediği için kontrol etmesi çok kolay
bir oyundur.
EĞİTSEL OYUN
http://okulweb.meb.gov.tr/54/01/569756/flash/oyun/parki-boya.swf
HEDEFE
UYGUNLUK:
Oyunda renkleri rastgele seçen çocuğa hiçbir uyarı
yapılmamaktadır. Bu da renklerin öğretilmesi hedefine uygun değildir. Her ne
kadar renklerin öğretilmesi adı altında başlayan oyunda hiçbir öğrenme
olmamaktadır.
KULLANICIYA
UYGUNLUK: Oyunda yaş arlığı 1-8 olarak belirlenmiştir ama 5 yaşın
üstündeki çocukların bu oyuna ilgisi olmaz çünkü çok basit bir oyundur.1-3 yaş
aralığında ki çocuklar içinde uygun değildir çünkü o yaştaki çocukların
bilgisayar kullanması zayıftır. Bu yüzden kullanıcıların çoğuna uygun değildir.
İÇERİK:
Üzerinde renklerin belirtildiği kalemlerle parkta oynayan çocukları ve
çevreyi renklendirmek içeriği oluşturur.
MOTİVASYON:
Herhangi bir seslendirme veya uyarılar olmadığı için çocuğun ilgisini çekmez.
Bu da motivasyonunu düşürür. Oyunu oynamak istemez.
ETKİLEŞİM: Oyunda çocuk sadece kalemlerin herhangi birine
tıklayarak oyunu oynamaya çalışır. Çocuğun ilgisini çekecek uyaranlar olmadığı
için etkileşimi düşüktür.
GERİ
BİLDİRİM: Doğru veya yanlış yapıldığında
herhangi bir uyarı gelmediği için geri bildirim zayıftır. Çocuk oyunun
başladığını ve bittiğini anlayamaz.
KONTROL:
Çocuk oyunu kendisi yönlendirir. İstediğinde yeniden başlatabilir.
SİMÜLASYON UYGULAMASI
[MADDENİN
HALLERİ]
HEDEFE
UYGUNLUK: Simülasyon uygulamasında öğrenciye maddenin hallerini öğretilmesi amaçlanmıştır.
Öğrenci maddenin hallerini ekranda uygulamalı olarak görsel bir şekilde
öğrenir.
KULLANICIYA
UYGUNLUK: İlköğretim düzeyindeki
öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersinde kullanabilecekleri bir uygulamadır.
Kullanıcıya uygundur çünkü öğrenci sıcaklığı artırıp azalttığı zaman moleküller
birbirinden ayrılıp birleşerek yani görsel olarak zihinde daha kalıcı olması
sağlanmıştır.
İÇERİK:
İçerisinde su moleküllerinin bulunduğu bir kaba sıcaklık artışı ve
düşürülmesi oyunun içeriğini oluşturur.
MOTİVASYON:
Bu uygulama öğretici olduğu için motivasyon üzerinde bir etki oluşturmaz. Çünkü
eğiticidir.
ETKİLEŞİM:
Öğrenci, sıcaklığı artırıp yükselten butona basarak dersi öğrenmeye çalışır.
GERİ
BİLDİRİM: Herhangi bir geri bildirim olup
olmadığı öğrenciye bağlıdır. Bu uygulamada öğrenip öğrenmediği o ana bağlı
değildir. İleriki konularla pekiştirmesiyle öğrenip öğrenmediği anlaşılır.
KONTROL: Öğrenci hangi maddenin durumunu öğrenmek istiyorsa bu
uygulamadan kendisi seçer. Kontrol öğrencidedir.
Ayşenur Topaloğu ve Müzeyyen Çelebi
Ayşenur Topaloğu ve Müzeyyen Çelebi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder