Yüzüncü
Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Aralık 2006’da yayınlanan BDE ile
ilgili makale
Ali ARSLAN Hacettepe Üniversitesi’nde yaptığı makalenin
amacı; bilgisayar destekli eğitim (BDE) yapmaya ilişkin tutum
ölçeği geliştirmektir. Ölçek Hacettepe Üniversitesi Eğitim
Fakültesi sınıf öğretmenliği bölümünde okuyan 151 öğretmen adayına
uygulanmıştır.
Bilgisayarların
öğrenme – öğretme ve okul yönetimi ile ilgili bütün faaliyetlerde kullanılması
“bilgisayar destekli eğitim” olarak tanımlanabilir BDE’nin öğretim ortamına
sağladığı yararları şu şekilde sıralamışlardır:
·
Öğrencilerin
konuyu kendi hızlarına göre öğrenmelerini sağlar.
·
Öğrencilerin
derse etkin katılımlarını sağlar.
·
Öğrenciler
performanslarını izleme olanağı bulurlar.
·
Öğrencilere
ders saatlerinin dışında uygulama ve tekrar imkanı sağlar.
Bilgisayar destekli eğitimi
etkili bir şekilde gerçekleştirmek öğretmenlerin olumlu tutuma sahip olması ile
mümkündür. Bu yüzden öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin
tutumlarının belirlenmesinde kullanılabilecek ölçek geliştirme çalışmasına
girişilmiştir. Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının bilgisayar destekli
eğitimi uygulamaya yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla kullanılabilecek
tutum ölçeği geliştirmektir.
Selwyn (1997) öğrencilerin
bilgisayarlara yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla bir ölçek
geliştirmiştir. Soruların seçiminde ilk olarak 49 maddelik bir test, pilot
çalışma olarak 16-19 yaşlarında 266 öğrenciye uygulanmıştır. Testin güvenirliği
%93 bulunmuştur.
Kılıçoğlu ve Altun (2002) orta
öğretim öğrencilerinin bilgisayar destekli eğitime karşı tutumlarını belirlemek
amacıyla ölçek geliştirmişlerdir. Toplam 1303 öğrenciye uygulanan ölçeğin
güvenirliği %92 çıkmıştır.
Erkan (2004), 164 okul öncesi
eğitim öğretmeninin bilgisayara yönelik tutumunu incelemiştir. Çalışmanın
sonunda anaokulu öğretmenlerinin bilgisayara yönelik tutumlarının olumlu
olduğu, genç öğretmenler yaşlı öğretmenlere göre daha olumlu tutumlara sahip
olduğu, bilgisayar deneyimine sahip olanların daha olumlu tutuma sahip olduğu,
ev bilgisayarına sahip olanlarla olmayanlar arasında tutum yönünden fark
olmadığı gözlenmiştir.
Asan (2002) fen ve sosyal alanlarda
eğitim gören öğretmen adaylarının bilgisayara yönelik tutumlarını incelemiştir.
Araştırmanın bulguları genel olarak öğretmen adaylarının bilgisayarı olumlu değerlendirdikleri
ve kendilerini bilgisayar karşısında rahat hissettiklerini ortaya koymuştur
Hazırlanan deneme ölçeği 2005–2006
öğretim yılı güz döneminde Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi sınıf
öğretmenliği bölümünde okuyan 4. sınıf
öğrencilerine (öğretmen adaylarına) uygulanmıştır. Çalışma grubunu oluşturan öğretmen
adaylarından 116’sı bayan, 35’i erkektir. Eğitim fakültesinde öğrenim görmekte
olan öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumlarını
belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Bilgisayara
yönelik tutumlarda cinsiyet farklılığı gözlemlenmemiştir. Sonuçlar bilgisayar
deneyiminin tutum puanını olumlu yönde etkilediğini ortaya koymuştur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder